Primark verhoogt zijn inzet voor duurzaamheid van het milieu

10 november 2016

Primark streeft ernaar zijn impact op het milieu te verlagen en als onderdeel van dit streven heeft het het Britse Sustainable Clothing Action Plan (SCAP) en het European Clothing Action Plan (ECAP) ondertekend.

Primark kijkt ernaar uit om in samenwerking met SCAP en ECAP zijn doelen voor duurzaamheid van het milieu te verwezenlijken, zoals het gebruik van duurzamere vezels en de ontwikkeling van zijn recyclingprogramma’s.

Informatie voor redacteuren:

Over Primark
Primark heeft meer dan 320 winkels in elf landen: het VK, de Ierse Republiek, Spanje, Portugal, Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Frankrijk, Italië en de VS; en heeft meer dan 62.000 werknemers. De eerste Amerikaanse winkel van Primark werd in september 2015 geopend en de eerste winkel in Italië opende in april 2016 zijn deuren. Primark biedt hoogkwalitatieve commerciële mode aan voor een scherpe prijs, met andere woorden "Fantastische mode, Fantastische prijzen".

Over SCAP en ECAP
SCAP (het Sustainable Clothing Action Plan) en ECAP (het European Clothing Action Plan) worden beide gecoördineerd door WRAP, een Britse organisatie die ijvert voor een duurzame en bronnenefficiënte economie. De ambitie is om de duurzaamheid van kleding over de gehele levensduur te verbeteren door de kledingindustrie, de overheid en het maatschappelijke middenveld bijeen te brengen. De projecten zijn bedoeld om het gebruik van hulpbronnen te verlagen en erkenning van bedrijfsprestaties te verkrijgen door sectorbrede doelstellingen te halen.

Kijk voor meer informatie op: http://www.wrap.org.uk/content/scap-2020-commitment en http://www.ecap.eu.com/

• Maximaal aantal favorieten bereikt; log in om er meer toe te voegen

Woohoo!

Je hebt je eerste item aan je favorieten toegevoegd.
Je kunt je favorieten altijd bereiken door hier te klikken.

Tijd voor een update?

Primark.com ondersteunt de meest recente browsers, waaronder Chrome, Firefox en Safari. Haal het maximale uit Primark.com met de meest actuele browserversie.