Primark heeft bouwkundige inspectie van gebouwen afgerond

04 april 2014

Primark heeft zijn bouwkundig inspectieprogramma afgerond van de gebouwen in Bangladesh waar kleding voor Primark wordt geproduceerd. In geen van de gecontroleerde gebouwen werden omstandigheden aangetroffen die een risico vormden voor het leven van de arbeiders. De onderzoeken hebben wel punten aan het licht gebracht die voor verbetering vatbaar waren en daaraan wordt momenteel gewerkt.

Het programma van Primark begon in juni 2013 en werd opgezet naar aanleiding van het instorten van het Rana Plaza-gebouw. De bouwkundige inspecties werden volgens de hoogste internationale normen uitgevoerd door teams van experts bestaande uit bouwkundige en civiele ingenieurs van bouwbedrijf en architectuurbureau Medway Consultancy Services (MCS).

Primark is tevens ondertekenaar van het Akkoord inzake brandveiligheid en veiligheid van gebouwen en was het eerste Britse kledingmerk dat het Akkoord ondertekende.

• Maximaal aantal favorieten bereikt; log in om er meer toe te voegen

Woohoo!

Je hebt je eerste item aan je favorieten toegevoegd.
Je kunt je favorieten altijd bereiken door hier te klikken.

Tijd voor een update?

Primark.com ondersteunt de meest recente browsers, waaronder Chrome, Firefox en Safari. Haal het maximale uit Primark.com met de meest actuele browserversie.