Programma voor duurzame katoen van Primark gekozen als finalist voor Responsible Business Awards van Business in the Community

11 juli 2016

Het Sustainable Cotton Programme van Primark is genomineerd als finalist in de categorie Unilever Global Development Award van de Responsible Business Awards van Business in the Community. Deze categorie erkent bedrijven die een aantoonbare positieve bijdrage leveren aan één of meerdere duurzame-ontwikkelingsdoelstellingen (Sustainable Development Goals, SDG’s) van de Verenigde Naties. Het duurzaamheidsprogramma van Primark draagt bij aan vier van de zeventien doelstellingen, namelijk ‘Goede gezondheid’, ‘Gendergelijkheid’, ‘Duurzame steden en gemeenschappen’ en ‘Duurzaam landgebruik’.

Deze nominatie is een erkenning voor de inzet van Primark, in samenwerking met de Self-Employed Women's Association (SEWA) en de landbouwexperts van CottonConnect, om kleinschalige, vrouwelijke katoenboeren in Gujarat, India, bekend te maken met duurzamere landbouwmethodes.

Meer informatie over dit programma kunt u vinden op:

Opmerking voor redactie

De Responsible Business Awards van Business in the Community zijn de oudste en meest gerespecteerde Britse awards op het gebied van verantwoord ondernemerschap in Groot-Brittannië en daarbuiten.

De awards zijn gebaseerd op een kritisch onderzoek van deskundigen uit het bedrijfsleven en andere experts uit de sector. Ze vormen een erkenning voor bedrijven, van klein tot groot en uit alle sectoren, die door middel van veranderingen in de gemeenschap en hun eigen onderneming  bijdragen aan een eerlijkere maatschappij en een duurzamere toekomst.

• Maximaal aantal favorieten bereikt; log in om er meer toe te voegen

Woohoo!

Je hebt je eerste item aan je favorieten toegevoegd.
Je kunt je favorieten altijd bereiken door hier te klikken.

Tijd voor een update?

Primark.com ondersteunt de meest recente browsers, waaronder Chrome, Firefox en Safari. Haal het maximale uit Primark.com met de meest actuele browserversie.