Sustainable Cotton-programma van Primark ontvangt prijs voor milieu-initiatief tijdens de edie Environment & Energy Awards

17 mei 2016

De edie Environment & Energy Awards hebben tijdens de prijsuitreikingsceremonie op 16 mei in Birmingham het programma voor duurzame katoen van Primarks tot winnaar uitgeroepen in de categorie 'milieu-initiatieven'. Primark versloeg daarmee zes andere genomineerden op de shortlist.

Volgens de jury “is dit de manier waarop milieuprojecten moeten worden uitgevoerd. Met het programma voor duurzame katoen, richtte Primark zich op een holistische aanpak. Ze namen de tijd om het beste te doen, en waren niet gebrand op het behalen van snelle resultaten. Dit is een fantastisch voorbeeld van samenwerking tussen een groot merk, een milieu-expert en de mensen uit het veld, en het is geweldig om te zien hoe dit zich nu verder ontwikkelt.”

Met deze prijs wordt het werk erkend dat Primark samen met de Vereniging van zelfstandige vrouwen (SEWA - Self Employed Women’s Association) en de landbouwdeskundigen van CottonConnect heeft verzet om kleine katoenboerinnen in Gujarat, India, ertoe aan te zetten duurzamere productiemethoden te gaan gebruiken.

Edie-Awards

Ga voor meer informatie over het programma naar:
http://www.primark.com/nl/our-ethics/environment/raw-materials http://www.primark.com/nl/our-ethics/news/press-releases/primark-partnership-cottonconnect-sewa-india

Opmerkingen voor redacteuren:
De edie Environment & Energy Awards worden dit jaar voor de 17e keer uitgereikt. De Awards hebben tot doel vooruitgang op het gebied van groene technologieën en uitstekende prestaties bij het beheer van lokale energie- en waterbronnen en menselijk kapitaal te erkennen en te promoten. Bovendien worden hiermee de mensen en adviseurs beloond die veranderingen weten om te zetten in stabiele bedrijfsvoering.

• Maximaal aantal favorieten bereikt; log in om er meer toe te voegen

Woohoo!

Je hebt je eerste item aan je favorieten toegevoegd.
Je kunt je favorieten altijd bereiken door hier te klikken.

Tijd voor een update?

Primark.com ondersteunt de meest recente browsers, waaronder Chrome, Firefox en Safari. Haal het maximale uit Primark.com met de meest actuele browserversie.