Update inzake Primarks belofte voor nullozing

18 april 2014

Primark heeft een streng beleid met betrekking tot de inzet en het beheer van chemicaliën dat volledig voldoet aan en zelfs strenger is dan de EU-wetgeving. Ter ondersteuning van dit beleid heeft Primark tevens een zorgvuldigheids- en toezichtsprogramma om ervoor te zorgen dat alle producten steeds aan deze wettelijke eisen voldoen en veilig zijn voor gebruik door onze klanten.

Primark erkent dat het belangrijk is om haar beheersbeleid voor chemicaliën regelmatig aan te passen aan de beste praktijken van de sector en om te blijven werken aan het verminderen van de gevolgen van de kledingproductie voor het milieu.

In het kader hiervan werkt Primark samen met belanghebbenden in de sector en andere belanghebbenden eraan om tot 2020 het doel van nullozing van gevaarlijke chemicaliën in de aanvoerketen voor textiel en kleding te bereiken. De nadere details van deze belofte zijn aangegeven in de Detox Solution van Primark, die samen met de mondiale NGO Greenpeace is overeengekomen.

In overeenstemming met deze overeenkomst zal Primark met haar leveranciers samenwerken om de gevaarlijke chemicaliën geleidelijk te vervangen door veiligere alternatieven. Ter ondersteuning van dit proces en om informatie over chemische vervanging aan de sector ter beschikking te stellen, zal Primark casestudies op het online-platform SUBSPORT.org publiceren.

Primark zal ook nagaan hoe het een screeningmethode (bijv. de Clean Production Action – Greenscreen) kan integreren in haar beheersprogramma voor chemicaliën om ervoor te zorgen dat alle bij de productie gebruikte chemicaliën uitgebreid worden beoordeeld.

• Maximaal aantal favorieten bereikt; log in om er meer toe te voegen

Woohoo!

Je hebt je eerste item aan je favorieten toegevoegd.
Je kunt je favorieten altijd bereiken door hier te klikken.

Tijd voor een update?

Primark.com ondersteunt de meest recente browsers, waaronder Chrome, Firefox en Safari. Haal het maximale uit Primark.com met de meest actuele browserversie.