Primark wint drie prijzen bij de Retail Week Supply Chain Awards, waaronder de felbegeerde Grand Prix Award

29 September 2017

Primark heeft diverse prijzen in de wacht gesleept voor zijn Sustainable Cotton-programma bij de Hermes Retail Week Supply Chain Awards, die op 28 september in Londen bekend werden gemaakt.

Primark won de BluJay International Supply Chain Project Award, de Sustainability Award en de hoofdprijs, de ‘Grand Prix’ Award, waarmee de juryleden dat bedrijf onderscheiden dat naar hun mening toonaangevend is voor innovatie van de aanvoerketen in de detailhandel.

In hun beoordeling gaven de juryleden het volgende aan: “Bij het thema internationale aanvoerketen komt het maar zelden voor dat er vanuit een menselijk perspectief naar wordt gekeken en vaak is duurzaamheid enkel een marketingconcept. In dit geval was het net tegenovergesteld; het draaide allemaal om de aanvoerketen. Wat Primark heel mooi heeft gedaan is om de focus niet alleen op duurzame producten te plaatsen, maar om ook de investeerders voor te lichten – het hele plan is erg weldoordacht en uitstekend uitgevoerd.”

Met deze prijzen wordt het werk onderscheiden dat Primark heeft uitgevoerd in samenwerking met de Self-Employed Women’s Association (SEWA) en landbouwexperts CottonConnect om duizenden katoenboerinnen in Gujarat (India) te helpen bij het invoeren van duurzamere landbouwmethodes.

Primark heeft onlangs de lancering van de eerste producten van duurzaam katoen aangekondigd –pyjama’s voor vrouwen – waarvan de katoen direct afkomstig is van boerinnen die deelnemen aan het Sustainable Cotton-programma. De collectie pyjama’s voor vrouwen is in alle vestigingen van Primark verkrijgbaar en zal er naar verwachting voor zorgen dat duurzaam katoen in alle winkels van Primark tot het vaste assortiment zal gaan behoren. Aangezien pyjama’s voor vrouwen tot de meest verkochte producten van Primark behoren, is dit een belangrijke stap op weg naar het bereiken van ons langetermijndoel, namelijk om binnen de hele aanvoerketen duurzaam katoen te gebruiken.

Retail Week Supply Chain Awards

Ga voor meer informatie naar:

EINDE BERICHT

Informatie voor redacteuren
Met de Hermes Retail Week Supply Chain Awards worden detailhandelaars, leveranciers of mensen onderscheiden die voor innovatie zorgen met betrekking tot alle aspecten van de moderne aanvoerketen voor de detailhandel. Deze prijzen vormen een erkenning voor organisaties of personen die niet alleen grensverleggend werk doen om klanten nauwer bij hun activiteiten te betrekken en beter van dienst te zijn, maar die tegelijkertijd hun onderneming transformeren en voor meer efficiëntie binnen de hele aanvoerketen zorgen.

Woohoo!

Je hebt je eerste item aan je favorieten toegevoegd.
Je kunt je favorieten altijd bereiken door hier te klikken.

Tijd voor een update?

Primark.com ondersteunt de meest recente browsers, waaronder Chrome, Firefox en Safari. Haal het maximale uit Primark.com met de meest actuele browserversie.